Poveşti din ClujPoveşti pentru cei mariTrei “instrumente” pentru organizare şi productivitate

Trei “instrumente” pentru organizare şi productivitate

Nu sunt cea mai organizată persoană, recunosc.

M-am bătut şi certat cu mine ani la rând pentru “obiceiul” meu de a uita lucruri şi neştirea de a-mi organiza timpul ȋn cel mai optim mod cu putinţă. Mai ales că ȋmi place să mă implic ȋn diferite proiecte, pe lângă job… sau mai ales că domeniile de activitate pe unde ȋmi plimb creativitatea sunt diverse şi, oarecum, diferite, a ȋnceput, cu timpul, să se ceară o responsabilizare şi o organizare mult mai bună a modului ȋn care ȋmi petrec zilele.

Iar astăzi, pot spune, sunt mai mândră de mine decât am fost ieri.

Şi tot astăzi vreau să ȋţi ȋmpărtăşesc trei lucruri pe care le-am făcut ca să mă ajute să mă dezvolt şi să-mi fac treaba ȋn cel mai bun mod cu putinţă.

  1. M-am decis să dorm aşa cum trebuie

… căci până nu demult, programul meu era dat peste cap. Aşa că am ȋnceput să mă interesez şi să ȋmi fac un program de somn aşa cum se cuvine. Cum alerg zi de zi dintr-o parte ȋn alta, energia mea trebuie să fie ȋntotdeauna la cote ȋnalte. Mă asigur că adorm de fiecare dată cel târziu la ora 11 noaptea şi să mă trezesc cel târziu la 7 dimineaţa. Pot spune cu sinceritate că nivelul meu de productivitate a crescut considerabil. Deci, concluzie, a nu se neglija deloc somnul!

  1. Ȋmi notez ȋntotdeauna tot ce am de făcut

Nu contează pe ce – că folosesc o aplicaţie sau o banală agendă, important este că absolut tot ce am de făcut este notat – de la trebuie să ȋmi cumpăr un deodorant la trebuie să mă ȋntâlnesc cu X ca să discutăm despre Y sau trebuie să scriu articolul despre Z. De când am ȋnceput să fac asta, pot spune că rezolv mult mai multe lucruri ȋntr-o zi şi merg la culcare cu un sentiment de ȋmplinire şi mulţumire personală.

Ca sfaturi pentru ce aplicaţii să folosiţi pentru asta, avem aşa: Google Calendar, Evernote, Wunderlist sau, preferatul meu Todoist.

  1. Nu las stresul şi agitaţia să mă domine

De ce? Pentru că stresul este duşmanul productivităţii. Pentru că, dacă ȋl las să mă conducă şi, pe lângă asta, las orice factor extern să mă afecteze, concentrarea mea se ȋmparte ȋn prea multe locuri şi ajung să mă agit fără folos. Aici ajutorul poate veni dintr-o frază spusă mie, ca să mă ȋncurajez ȋn condiţii critice – un soi de mantra, care să mă ajute să rămân calmă şi să-mi amintească, de fapt, ce pot şi trebuie să fac. La fel de mult poate ajuta şi meditaţia, care, pe lângă că te poate umple de energie, te ȋnvaţă şi cum să rămâi mai calmă ȋn condiţii stresante.

Nu e un lucru care se ȋnvaţă uşor, e adevărat, dar, odată ce ajungi să o stăpâneşti, este un ajutor extrem de binevenit.

Deci, cu care ȋncepeţi mai ȋntâi?

Mai Multe

More article