Poveşti de binePoveşti cu mâncareViziunea cofetarului: atunci și acum

Viziunea cofetarului: atunci și acum

Peste tot în lume se simte tensiunea din această perioadă. Majoritatea afacerilor s-au închis, însă domeniul ospitalității a rămas pe muchie de cuțit. Dacă ne reamintim momentele din trecut, când restaurantele, cafenelele sau cofetăriile din oraș erau toate pline atât cu clienții lor fideli, cât și cu turiștii veniți pe durata weekend-ului, cu siguranță vom simți un sentiment puțin diferit de cele cu care suntem obișnuiți. În prezent, doar o parte din această industrie încă activează pe piață. În următoarele rânduri veți citi viziunea cofetarului care încă lucrează, asupra situației actuale:

/ dacă înainte povesteam, acum doar ne scriem /

Cu câteva luni în urmă erau momente în care avem posibilitatea să vorbim cu clienții noștri despre produsele pe care le făceam, le analizam în cele mai mici detalii și le admiram împreună pentru adevărata lor valoare. Le răspundeam întrebărilor și de multe ori le explicam, cum îmi place să îi spun, chimia alimentului. Acum, putem doar să prezentăm produsele online, prin intermediul diferitelor platforme. Clienții au încredere în ceea ce facem, iar acest lucru ne ajută enorm în meseria pe care o avem. Acum, încercăm să transmitem cât de mult posibil despre ceea ce facem, doar prin texte. E o provocare!

/ dacă înainte clienții alegeau, acum alegem noi /

Da, un meniu bine elaborat era pe placul tuturor. Atât gurmanzii, cât și persoanele care pur și simplu voiau să își satisfacă pofta de dulce citeau cu atenție detaliile despre produse, își închipuiau care ar putea fi preferatul și îl alegeau. Iar atunci când nu se puteau decide, cea mai bună variantă era: „din fiecare câte una”. Rețetele cu combinații de texturi, arome și ingrediente care mai de care creșteau, bineînțeles, costurile de producție. Acum, obiectivul nostru este să creăm produse asemănătoare, care să satisfacă cerințele consumatorilor și să fie la același nivel de experiență senzorială (sau să se apropie cât de mult). Toate aceste cerințe trebuie realizate astfel încât prețul final al produsului să fie accesibil pentru toți clienții pe care îi aveam în trecut. Și ei au nevoie de noi, și noi avem nevoie de ei. Doar așa putem să trecem decent prin această perioadă.

/ dacă înainte erau „produse – vedetă”, acum nu prea mai sunt /

Fiecare persoană are cel puțin o prăjitură preferată de la o anumită cofetărie. O cumpără de câteva ori pe lună pentru a-și satisface pofta de dulce și implicit pentru plăcerea creată de acel produs. Întrebarea este: clienții aveau nevoie de acea prăjitură? Până acum câteva luni, răspunsul era cu siguranță, da. Puteau să își satisfacă cu ușurință acea poftă. Acum, având în vedere contextul economic, situația nu mai este chiar atât de frumoasă. Acea prăjitură și satisfacerea poftei nu mai este pentru mulți o prioritate. Singura noastră soluție a fost să ne reorientăm spre anumite sortimente de produse, între cele care satisfac nevoile de bază ale consumatorilor și cele care satisfac doar pofta de dulce.

Acestea fiind spuse, chiar dacă este o perioadă mai dificilă atât pentru cei care activează în domeniu, cât și pentru clienți, în final rămâne doar să ne adaptăm la vremurile actuale.

Mai Multe

More article