Poveşti de binePoveşti cu mâncareDe ce nu trebuie să ne grăbim când mâncăm

De ce nu trebuie să ne grăbim când mâncăm

Una din probleme zilelor de astăzi este că nu se acordă suficientă atenție meselor principale. De cele mai multe ori, datorită programului încărcat din timpul săptămânii, multe persoane aleg să sară peste prânz (cel mai adesea) sau tind să îl consume foarte repede. În continuare, câteva motive solide pentru a nu vă grăbi în timpul mesei. Astfel, vă veți bucura de mâncare și o veți savura pe deplin.

Fie că este vorba despre micul dejun, prânz, cină sau chiar deserturi, toate trebuie mestecate suficient. Un lucru ușor de făcut care poate fi secretul unei stări de bine la final. Dacă timpul în care mâncăm este suficient de lung, ne concentrăm atenția asupra hranei (nu asupra televizorului, de exemplu) și mestecăm îndeajuns fiecare bucățică, cu siguranță ne va fi mai ușor să ne ridicăm de la masă.

  1. Pierderea în greutate.

Multe studii arată că prin simplul fapt de a mânca încet se poate reduce cantitatea de hrană ingerată, iar astfel se pot obține pierderi în greutate. Explicația constă în timpul de care creierul nostru are nevoie să transmită semnalele care ne fac să ne simțim sătui. Aproximativ 15 minute sunt necesare, timp în care se pot consuma diferite cantități din același preparat, cantități mai mari sau mai mici. Este simplu, dacă mâncăm repede există foarte mari șanse să mâncăm mult.

  1. Bucuria din fața ochilor

Hrana trebuie privită din două puncte de vedere, atât ca sursă de energie pentru a trăi, cât și din punct de vedere estetic. O mare parte din eforturile depuse pentru a pregăti o masă sunt direcționate asupra aspectului produselor din farfurie. Nu degeaba se spune că mai întâi mâncăm cu ochii. Așadar, dacă nu ne grăbim, avem timp să ne bucurăm de ceea ce vedem în farfurie.

  1. Digestie îmbunătățită

Întregul proces de digestie începe în cavitatea bucală, iar de aceea este importat să mestecăm cu calm. Dacă reducem dimensiunea hranei prin simplul fapt că mestecăm un timp mai îndelungat, stomacul va avea mai puțin de lucru. Astfel, senzația aceea de disconfort de după masă poate fi evitată.

  1. Pauza dedicată hranei

Cine reușește să își concentreze toată atenția asupra mâncării este un exemplu bun de urmat. Cele 20-30 minute petrecute la masă pot fi pauza de care tot mai multe persoane au nevoie, o pauză în care mintea și corpul sunt dedicate doar sursei de energie. Fiecare dintre noi decide cât timp merită mâncarea din farfurie.

 În concluzie, chiar dacă mă repet, nu vă grăbiți în timpul mesei! Probabil veți fi ultima persoană care termină de mâncat, însă nu este nicio problemă. Eu m-am obișnuit destul de repede.

Mai Multe

More article