Poveşti de binePoveşti cu mâncarePovestea ciocolatei în anul 2020

Povestea ciocolatei în anul 2020

Până acum, crizele economice s-au dovedit a fi foarte profitabile pentru marii producători din industria ciocolatei. Însă, la fel s-a întâmplat și anul trecut? Un studiu recent arată ce și-au dorit consumatorii în anul 2020 atunci când au ales să cumpere o ciocolată… sau mai multe. Cred că este evident pentru toată lumea că acest mic răsfăț poate crea dependență, însă este un alt subiect. Vă vine să credeți sau nu, în ciuda situației financiare neplăcute care s-a resimțit în cazul multor persoane, consumatorii au preferat să plătească în plus pentru o ciocolată artizanală, de calitate superioară.

La fel s-a întâmplat și în cazul cafelei premium, a berii artizanale sau a vinurilor, ca o mică paranteză. Tot mai multe persoane au început să caute experiențe organoleptice unice și nu doar hrană pentru a supraviețui. Astfel, cu puțin mai mult timp liber în perioada pandemiei, cred că a existat o evoluție în ceea ce privește acest aspect al vieții noastre cotidiane.

Înapoi la ciocolată, consumatorii s-au dovedit a fi influențați, într-o mare măsură, de aspectul ambalajelor în cazul produselor premium sau artizanale. Realitatea este că pentru a obține o ciocolată cu un preț sub medie este nevoie să se reducă costurile inclusiv la acest capitol, adică de la primul lucru care ne oferă informații în legătură cu calitatea produsului. Design-uri atent create și materiale de calitate sunt frecvent întâlnite la ambalajele micilor artizani, iar acest lucru se pare că este tot mai apreciat în rândul clienților atunci când cumpără un produs din ciocolată.

Un alt aspect pentru care consumatorii au fost dispuși să cheltuie peste medie în ceea ce privește micul răsfăț este povestea din spatele produsului. În cazul ciocolatei realizate la nivel industrial nu prea se oferă detalii în legătură cu proveniența materiei prime, de exemplu. În schimb, sunt mai mari șansele de a afla regiunea din care provin boabele de cacao sau o scurtă descriere a modului în care au fost prelucrate în cazul procesatorilor mai mici. Sunt detalii care dau dovadă de o oarecare transparență între producător și client. De asemenea, materia primă care provine din agricultură sustenabilă justifică prețul un pic mai ridicat față de medie, preț pe care clienții se pare că au fost dispuși să îl plătească anul trecut.

Nici la capitolul cadouri nu s-au făcut compromisuri, din contră, pralinele sau produsele de lux realizate din ciocolată au fost alese cu prioritate, în detrimentul celorlalte. Producătorii și artizanii se întrec în tot felul de umpluturi, una mai sofisticată decât cealaltă. Fructele liofilizate, bucăți de caramel sau sarea de mare, de exemplu, sunt componente care aduc valoare adăugată produselor de ciocolaterie, iar deschiderea clientului în ceea ce privește noile sortimente pare că este tot mai mare.

 

Deși anul 2020 nu a fost unul favorabil în cazul multor segmente din domeniul alimentației, ciocolata s-a dovedit, încă odată, a fi un produs esențial. Poate că satisface doar pofta de dulce sau poate că alină o ușoară tristețe, un lucru este evident, ciocolata de calitate superioară este tot mai apreciată, lucru care s-a confirmat și anul trecut.

 

 

Articolul precedentAlimentele care ne fac mai fericiți
Articolul următorVinul și dieta

Mai Multe

More article