Poveşti de binePoveşti cu mâncareDespre mâncare și diete – adevărurile puțin cunoscute

Despre mâncare și diete – adevărurile puțin cunoscute

Corpului îi place rutina, cu toții știm asta. Dar se aplică și în cazul alimentației? Sigur că da! Trăim într-un mediu destul de agitat, iar din acest motiv, poate că uităm uneori să fim atenți la dieta obișnuită pe care o avem în fiecare zi. În continuare vă voi prezenta câteva obiceiuri în ceea ce privește alimentația. Unele sunt bine de urmat, altele nu… și ar fi bine să le corectăm cat mai repede. Fără produsele alimentare nu putem trăi, ele sunt sursa noastră de energie. De aceea, trebuie sa avem mare grijă la ceea ce mâncăm. Sună familiar?

  1. Lipsa somnului ne poate dezechilibra dieta

Mai multe studii arată că atunci când persoanele sunt obosite, tind să mănânce din ce în ce mai mult. Nu doar stresul si grijile ne afectează în ceea ce privește alimentația excesivă. La fel, lipsa somnului este un factor care creează senzația de foame continuă. Adică nu trebuie sa fim stresați, nefericiți sau nemulțumiți pentru a mânca excesiv. În unele cazuri este suficient sa fim nedormiți sau obosiți. Prea multă muncă la serviciu, copiii mici din familie sau anxietatea sunt câteva exemple de situații care pot avea ca finalitate reducerea orelor de somn. Orice factor care privează “odihna” neuronilor predispune la o alimentație în exces. Așa că, înainte de toate, trebuie să ne planificăm somnul.

  1. Contează ce conține un aliment, dar și mai mult contează ce poate asimila corpul nostru

Tot mai multe surse tind să sugereze că o alimentație bazată pe produse vegetale este mai sănătoasă. Dar oare așa este? Alimentele sunt constituite din foarte multe substanțe complexe, iar aparatul nostru enzimatic și metabolic nu este capabil să extragă unii nutrienți  din produsele vegetale. Cu alte cuvinte, este foarte sănătos să mâncăm legume și fructe, dar există substanțe care ne sunt mai folositoare dacă sunt de origine animală. Spre exemplu, fierul de origine vegetală se absoarbe doar în proporție de 10% comparativ cu cel de origine animală.  Despre Omega-3 știm cu toții că este bun, dar degeaba scrie mare pe cutiile de margarină că este prezent în produs. Cantitatea de Omega-3 de origine vegetală pe care corpul o poate asimila este aproape nesemnificativă. De aceea este recomandat uleiul de pește (Omega-3 de origine animală).

  1. Să nu ne grăbim – acesta e secretul!

Deseori spunem că cine mănâncă repede se îngrașă. Acest lucru nu se aplică chiar în toate cazurile. Dar cu siguranță, dacă mâncăm repede avem foarte mari șanse să mâncăm mai mult. De obicei persoanele care mestecă un timp îndelungat și degustă fiecare bucată din produs nu au probleme cu greutatea. Este vorba de cele 15 minute, timpul necesar corpului nostru pentru a secreta hormonul care dă senzația de sațietate. Deci, noi decidem cum vom folosim cele 15 minute atunci când mâncăm.

În final, o dietă echilibrată este cea mai bună de urmat și nu trebuie să exagerăm cu unele produse alimentare, chiar dacă putem cădea destul de ușor în „capcana” lor.

Mai Multe

More article