Other web storiesTimpul – organizează-l cum trebuie

Timpul – organizează-l cum trebuie

Cât de des te-ai plâns de lipsa timpului?

De câte ori ai ajuns ȋn punctul ȋn care aveai atâtea lucruri de făcut ȋncât nu ştiai cu ce să ȋncepi şi pe unde să o apuci prima dată? Şi săracul timp este cel pe care dai ȋntotdeauna vina – cu siguranţă cunoşti expresia “nu mai am timp de absolut nimic, cât de repede trece ziua!”

Aşa facem cu toţii. Dar greşim. Timpul este pur şi simplu o variabilă.

E vina noastră că nu ştim să ne organizăm ȋn aşa fel ȋncât să maximizăm fiecare moment al vieţii noastre. Tu eşti stăpânul propriului timp – cel care trebuie să ȋnveţi să te foloseşti de el ȋn aşa fel ȋncât să fii extra-productiv. Nu mai aştepta miracole, programează-le!

Una dintre cele mai eficiente metode pentru a-ţi maximiza productivitatea şi a-ţi organiza timpul pentru a nu rămâne fără el este ȋn mod sigur crearea unui orar. E foarte important să ȋţi stabileşti priorităţile zilei şi să te “mişti” ȋn funcţie de ele, iar cel mai bun moment pentru a face asta este cu o seară ȋnainte – ȋn acest fel, poţi ȋncepe de cu dimineaţă.

Un alt lucru recomandat este să ȋţi ȋndeplineşti sarcinile mai importante primele (deadline-uri, proiecte, lucruri care necesită o concentrare şi o atenţie mai mare). Deşi la ȋnceput va fi poate mai greu, ȋn timp ai să vezi că productivitatea ta va creşte.

Un foarte bun model pentru organizarea timpului este matricea Eisenhower – se crede că fostul preşedintele american se ghida ȋntotdeauna după un astfel de program.

Practic, timpul se ȋmparte ȋn patru cadrane: primul e ȋntotdeauna umplut cu lucrurile urgente, presante, care trebuie făcute imediat şi neapărat. Al doilea cadran e cel cu lucruri importante, dar nu urgente, cadranul visurilor şi a ţelurilor. Al treilea conţine sarcinile urgente, dar nu importante – tot ce e urgent pentru alţii şi care necesită puţin din timpul nostru. Iar al patrulea conţine lucrurile care ne distrag atenţia, lucruri de care ne putem lipsi când sunt alte probleme mai presante.

Pauza este foarte importantă şi ea. Este recomandat un moment de respiro ȋntre diferitele sarcini pe care le ȋndeplineşti – corpul nu poate funcţiona la capacitate maximă non-stop.

Şi nu uita ca, după fiecare reuşită sau ţel ȋmplinit, să ȋţi oferi o recompensă, cât de mică, alegerea e a voastră – aşa ȋţi vei autoinduce să repeţi comportamentul, să continui să reuşeşti!

Timpul poate fi un aliat de ȋncredere. Trebuie doar să ştii cum să ȋl foloseşti.

Mai Multe

More article