Poveşti de călătorieAmintire din Edinburgh, perla Scoției

Amintire din Edinburgh, perla Scoției

Am călătorit de multe ori în Marea Britanie așa că eram curios să ajung și în vestita Scoție. Vestită prin castelele sale, prin peisajele spectaculoase, dar și prin orașele care sunt încărcate de istorie.

Toate acestea au făcut ca Scoția să devină o destinație turistică de top în Europa, iar așteptările nu mi-au fost înșelate.

Așa că am decis să vizitez cel mai vechi și cel mai renumit oraș din Scoția-Edinburgh.

Practic, am luat autobuzul din Glasgow (unde eram cazat) și după aproximativ o oră iată-mă pășind pentru prima dată pe străzile din Edinburgh.

Edinburgh (2)

Prima escală a fost la Centrul de informații pentru turiști de unde am luat o hartă și un ghid al orașului. Oricum eram cu lecția învățată și știam deja care sunt cele mai importante obiective de vizitat. Și pentru că timpul era limitat, fiindcă ultimul autobuz de întoarcere la Glasgow era pe la 9 seara, am luat-o rapid la pas.

Primul obiectiv, castelul Edinburgh, cea mai vestită atracție turistică a orașului.

Castelul este ușor de remarcat, deoarece se află pe dealul care străjuiește central istoric, fix în capătul bulevardului pietonal care se numește Royal Mile, o stradă alcătuită din înșiruirea altor străzi care însumate au exact o milă lungime. Urmăm puhoiul de turiști și după circa o jumătate de oră ajungem la intrarea în castel.

Renunțăm să îl vizităm în interior deoarece un tur durează cam 3 ore și ne mulțumim să facem câteva poze din exterior. Preferăm să vedem alte obiective pentru că sunt multe și celebre.

Părăsim Castelul Edinburgh și ne întoarcem pe Royal Mile, pentru că la capătul opus al acestei artere celebre se află castelul și grădinile Holyroodhouse, care este reședința din Scoția a Reginei Elisabeta a 2-a, atunci când merge în Scoția.

Pentru că nu era foarte mare coada de turiști am decis să vizităm acest impunător castel și în interior. Sigur, partea care este amenajată ca și muzeu, fiindcă în apartamentele reginei nu e voie.

Tot din cauza timpului prea scurt am renunțat să mai facem un tur al celebrelor grădini care am auzit că sunt superbe și imense. Rămân pe altă dată.

Edinburgh este de fapt un muzeu în aer liber, pentru că partea istorică a orașului este perfect conservată și arată ca exact în urmă cu 500 de ani.

Ne-am întors în centru și am luat-o la întâmplare pe străzile pietonale încercând să surpindem atmosfera orașului. Oricum, indiferent încotro te îndreptai, te loveai de miile de turiști din toate colțurile lumii. Iar ca în orice oraș din UK pe stradă miroase puternic a mâncare , deoarece tot a doua ușă te îmbie să intri într-un pub sau într-un restaurant.

Nu am părăsit orașul fără să admirăm și alte atracții vestite ale locului Princess street, plină de magazine de firmă, piața Charlotte, Camera obscură, catedrala St. Giles, Casa Georgiană sau Universitatea din Edinburgh.

Și fiindcă suntem în Scoția este inevitabilă întâlnirea cu artiști ai locului, îmbrăcați în celebrele costume tradiționale scoțiene, care cântă la cimpoi. Și care nu te refuză când vrei să faci un selfie cu ei, pentru câțiva penny.

Text și fotografii Daniel Rohianu

Ultimele postari ale lui Daniel Rohianu (vezi toate)