Poveşti din ClujOamenii frumoși ai ClujuluiTriliada.ro site-ul care te orientează către facultate

Triliada.ro site-ul care te orientează către facultate

Atât părintele, cât și elevul, pot să vadă informații despre facultate explicate pe înțelesul tuturor, de la tipul de admitere, până la durata studiilor.

Ideea unei platforme pe care să existe toate informaţiile despre o facultate, atât cele oficiale, cât şi cele nescrise, ci ştiute doar de către studenţi, din experienţa lor, aparţie unei studente la IT, la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și unei studente la Farmacie la UMF Cluj.

Povestea noastra a început în anul 2020. Proiectul a pornit cu sprijin din partea Com’ON Cluj-Napoca, procesul de bugetare participativă pentru tinerii din Cluj-Napoca. În acea perioadă,  organizam evenimente de Q&A pentru liceeni, cu studenți de la diferite facultăți. Elevii aflau în decurs de câteva ore cum ar putea arăta parcursul lor de la liceu la facultate și cum să-și facă viața de viitor student memorabilă. Primeau sfaturi despre admitere, cursuri și laboratoare și aflau informații pe care nu le puteau găsi pe site-ul facultății. 

Așadar, timp de 2 ani am reușit sa ne creăm o prezență în online și am atras atenția asupra evenimentelor noastre în cadrul elevilor de liceu. De atunci, suntem activi pe Instagram, Facebook si Tik Tok, postând interviuri cu studenți, recomandări de resurse utile și informații despre cum e ca student după ce ai fost admis la facultate. Mai mult decat atat, lucram la crearea de parteneriate cu asociațiile si organizatiile dedicate elevilor, precum Simbio, Consiile Judetene ale elevilor si Interact, care au comunități de elevi foarte implicați și deschiși să participe la tot felul de oportunități care să-i ajute să se dezvolte. În urmatoare perioada, ne propunem sa facem si prezentari oficiale in scoli și suntem nerăbdătoare să vedem reacțiile elevilor și față în față.

Cum se utilizează triliada.ro

După ce și-au făcut o privire de ansamblu despre facultățile disponibile, în toată ţara, elevii din anii terminali de liceu primesc tot felul de provocări, în funcție de clasa, nivelul de informare la care se afla. Provocările îi ajută punctual, prin joc, să afle cele mai relevante detalii despre aplicarea la facultate, precum și care va fi parcursul lor de viitori studenți. De exemplu, un elev care este indecis între două centre universitare, va primi provocări precum “vezi ce oportunități iti oferă fiecare oraș” sau care sunt costurile de trai în fiecare dintre orașele de interes.

Dacă părintele sau elevul consideră că nu se cunoaște suficient de bine încât să știe exact ce i se potrivește, avem o soluție și pentru asta. Îi putem construi acestuia un profil vocațional complet, pe baza unor teste de autocunoaștere, care să-i indice ce fel de domenii i s-ar potrivi. Înspre latura artistică, sau poate chiar medicală, în funcție de personalitatea și abilitățile fiecăruia. În platformă, elevul poate să participe la evenimente Triliada, alături de alți liceeni interesați de viața în Cluj, de o carieră în IT sau de diferențele dintre facultatea de medicina din Cluj sau din Bucuresti. Topicurile abordate la evenimente sunt diverse, iar elevii sunt invitați să pună invitaților toate întrebările pe care le au. Dacă, ulterior, elevul consideră că i-ar prinde bine o discuție mai în amănunt cu un student din comunitatea Triliada, acesta poate să solicite o sesiune de mentorat. (Oana Durcău)

Până în acest moment s-a depus efort pentru construcţia comunităţii de mentori Triliada, formată din studenți de la diferite facultăți din țară, deosebiți de implicați și dornici să-și împărtășească din experiențele lor. De asemenea, au avut loc discuții cu elevii pentru a observa cât mai clar care sunt nevoile acestora și posibilele soluţii pentru o informare completă. Platforma a fost conturată și adaptată constant în funcție de feedback-urile venite din partea elevilor, atât prin discuții individuale, cât mai ales prin interacționarea cu ei din timpul evenimentelor. 

Un alt lucru pe care l-am inițiat constă în discuțiile cu universitățile din țară. Ne dorim să putem sprijini facultățile în procesul de promovare al facilităților lor, fiindcă știm că există loc de mai bine. Elevii de liceu vor să afle informațiile rapid, clar și într-un mod atractiv, dacă se poate.

Platforma este dedicată tuturor elevilor care vor sa urmeze o facultate în România. Prin Triliada, pot găsi aceste comparații punctuale între facultăți și pot să-ți clarifice mai bine perspectivele. Prin Triliada, liceenii au opțiunea de a contacta studenți de la orice facultate din România și pot, în decurs de o oră, să găsească răspunsuri ale întrebărilor pe care nici nu știau că le au.

Unde va fi startup-ul în 2024?

La ce visăm e ca fiecare elev de liceu din România să treacă prin procesul construit de noi pentru a-și alege facultatea. Asta implică să se informeze practic cât mai temeinic despre ce presupune facultatea, să afle răspunsurile pe care le caută direct de la studenții care au fost elevi ca ei și să ducă la capăt provocările pe care i le-am pus la dispoziție. E un milestone ridicat la care lucrăm, însă vedem ce impact are Triliada în rândul liceenilor și abia așteptăm să ia cât mai multă amploare. Mai concret, ne propunem să devenim parteneri oficiali ai facultăților din România, în campaniile acestora de admitere. Cât despre platformă, ne dorim să fim alături de 10.000 de elevi în drumul lor de la liceu la facultate, atât prin conectarea lor la studenți, cât și prin oferirea posibilității de a se autodescoperi prin testele vocaționale. Ne propunem să organizăm în continuare evenimentele de Q&A cu care am pornit acest proiect, și să avem 500 de participanți la fiecare dintre acestea. (Oana Durcău)

Care este semnificatia din spatele numelui?

Numele Triliada a fost creat strategic pentru a pune în valoare scopul platformei: acela de a rescrie povestea experiențelor studențești pe care le oferă universitățile din România. Practic, prin Triliada, elevii uită de toate miturile pe care le-au auzit de-a lungul timpului despre facultate și află direct de la studenți ce presupune să studiezi în țară. Asta într-o manieră atractivă și într-o atmosferă prietenoasă. În substrat, liceenii ajung să vorbească cu viitorii ”colegi din an mai mare”, pentru a putea să facă decizii informate cu privire la viitorul lor. (Oana Durcău)

În spatele start-up-ului Trilliada suntem noi, Oana și Larisa, ambele studente în prezent. Am fondat Triliada din dorința de a oferi noilor generații sprijinul pe care l-am primit la rândul nostru. Eu sunt responsabilă de coordonarea activităților și cea care a stabilit relații de colaborare cu partenerii noștri. Pe lângă moderarea evenimentelor, mă ocup și de identificarea diferitelor surse de finanțare, precum și atragerea de invitați pentru evenimente. 

Larisa, în schimb, se ocupă de partea de comunicare şi social media, organizând diverse campanii de promovare ale acestora, administrând conturile de social media și interacționând cu elevii care au nevoie de ajutor. Ambele suntem încă studente, eu la Calculatoare la Universitatea Tehnica din Cluj Napoca, iar colega mea Larisa e studenta la Farmacie, în cadrul UMF. Suntem motivate de aceeași dorință de a fi acolo pentru elevii aflați în pragul celei mai importante decizii pentru ei. La rândul nostru, am avut oameni care să ne susțină să facem alegerile cele mai bune pentru noi, motiv pentru care ne dorim să oferim și altora același sprijin de care am avut parte. Am avut norocul de a avea alături de noi oameni dispuși ne îndrume înainte de aplicarea la facultate, însă știm că am fost un caz fericit, mai degrabă decât norma. Majoritatea elevilor din România nu reușesc să se informeze temeinic în legătură cu alegerea facultății. De altfel, au și ei nevoie de persoane care să-i ghideze și să le împărtășească din experiența lor, pentru a-i ajuta să ia decizia cea mare cu privire la studiile universitare. (Oana Durcău)

Cum v-ați finanțat proiectul până acum?

Proiectul a pornit cu sprijin din partea Com’ON Cluj-Napoca, procesul de bugetare participativă pentru tinerii din Cluj-Napoca, iar alocarea de bugete către noi a fost făcută la alegerea comunității clujene. Ulterior, am continuat să ne dezvoltăm cu ajutorul acceleratoarelor care ne-au propulsat ideea și ne-am îndemnat să o îmbunătățim tot mai mult: Innovators for Children și FIX – Fondul de Inovare și Experiment, din partea căruia am primit și resurse materiale, pe lângă mentorat. Triliada se schimba, pe zi ce trece, dintr-un start-up ce organizează evenimente pentru elevi, într-un platforma centralizatoare de resurse și informații pentru cei ce-și doresc să găsească facultatea potrivită pentru ei. Programul de antreprenoriat dedicat studentilor, EntrepLoading… a fost cel prin intermediul căruia am reușit să ne aducem în final visul la realitate și să punem la cale platforma Triliada, platforma de informare universitară pentru elevi. Până în momentul de față, investițiile s-au ridicat la 65.000 EURO. (Oana Durcău)

Care este principalul avantaj al platformei, comparativ cu soluțiile tradiționale?

Prin platforma Triliada, explicăm ce presupune facultatea, pe înțelesul elevilor de liceu. Discutând cu liceenii, am tras concluzia că informațiile de pe site-urile facultăților sunt de multe ori dificil de înțeles și greu de parcurs, motiv pentru care am apelat la studenți pentru a face lucrurile mai clare. Astfel, am creat o comunitate de mentori-studenti, cu care colaborăm și alături de care încercăm sa le răspundem curiozitatilor elevilor, exact pe limba lor. Și cel mai fain e că, prin Triliada, liceenii pot să abordeze tot procesul de alegere a facultății într-un mod mult mai dinamic și mai puțin formal. În loc să consulte informații seci despre facultate, aceștia pot vorbi direct cu persoane care studiază la facultățile unde își doresc să ajungă. E total altfel să afli direct de la sursă cum e viața de student, ce avantaje are și cum să te bucuri cât mai tare de perioada asta. (Oana Durcău)

Mai Multe

More article