Familia Regală ocupă un loc important în istoria publicității mondiale, două dintre reginele României apărând în campanii de succes, care au avut meritul de a orienta marile firme de advertising spre ideea că atragerea de oameni faimoși ca imagine a unui produs, prezintă cea mai mare încredere și recomandare în rândul publicului, succesul acțiunii de promovare fiind garantat.
Regina Elisabeta a înregistrat o premieră în industria publicităţii, fiind primul cap încoronat care la sfârşitul secolului al XIX-lea a apărut într-o reclamă-testimonial la o mașină de scris, semnând ca Regină a Românie şi poetă – Carmen Sylva. Faptul că regina se implica în acţiuni de sprijinire a artelor era arhicunoscut, iar rangul a stârnit şi mai mult interesul producătorilor de maşini de scris, atunci instrumente costisitoare şi elitiste. Nu poate fi desigur neglijat nici amănuntul că la acea vreme, veniturile Casei Regale a României erau extrem de precare, astfel că acceptarea unei propuneri financiare generoase apărea ca o necesitate stringentă. Existau în Occident și țigarete Carmen Sylva, dar și o ciocolată care-i purta numele.
Cea care a strălucit în reclame pe plan mondial a fost însă Regina Maria, care după ce a pozat în 1922 pentru parfumul Mon Boudoir al Casei Houbicant, apărea în 1924 într-o reclamă pentru fabrica de ciocolată din Bucureşti purtând numele reginei, pentru ca imediat să devină imaginea cremei Pond’s. Considerată cea mai frumoasă regină din Europa, Maria se bucura de popularitate asemeni unui star de cinema, astfel că testimonialul pentru acest produs cosmetic a crescut vânzările, crema revenind printre preferințele femeilor din America. Apariţiile magnetice ale reginei au intrat în analele industriei mondiale de advertising, marile companii simţind că succesul unui produs va fi cu atât mai mare cu cât este promovat de un personaj celebru care să-şi lege numele şi imaginea de acea marcă.Încrederea cumpărătorilor într-un produs crește atunci când acesta este recomandat de o personalitate cu care publicul rezonează pozitiv, notorietatea personalăatrăgând indubitabil vânzări extraordinare. Regina Maria a apărut în reclamele Pond’s fără să solicite un onorariu, aceasta fiind recompensată în produsecosmetice. Capitalul de imagine era însă enorm, câștigul fiind de ambele părți, iar titulatura de „Cea mai frumoasă regină din Europa” scris în casetele publicitare dăinuie peste timp, atrăgând și azi atenția.
Reginele României au rămas în istoria publicității ca modele întruchipând bunul gust și rafinamentul, în epoci în care regalitatea era percepută ca reper al eleganței desăvârșite. Sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul scolului al XX-lea au marcat trasarea unor norme în publicitate valabile și acum, persoane importante pe plan social fiind vectori de imagine pentru produse sau servicii care devin automat dezirabile pentru categorii largi de cumpărători.