INTRODUCERE
Totul a pornit de la momentul în care un tânăr creativ şi fan reduceri, dorea să își cumpere o cafea și nu și-a mai găsit cartonașul de fidelizare care i-ar fi asigurat o cafea gratis. După ce nu a găsit răspuns la întrebarea: „chiar nu există o soluție digitală pe piață care să înlocuiască cartonașele fizice?”, s-a pus pe treabă împreună cu doi prieteni la fel de creativi şi harnici. Aşa a luat fiinţă 1moca, un start-up clujean care îşi propune să eficientizeze colaborarea dintre business-urile HORECA mici și mijlocii și clienții lor.
Deși implementarea a durat mai mult decât s-au așteptat cei trei, cele 2 aplicații au fost în sfârșit publicate în februarie 2022: 1moca (pentru clienții finali) și 1mocabusiness (pentru afaceri).
DESPRE CE E APLICAȚIA
Cu aplicația 1moca scanezi un cod oferit, ca reducere, de comerciantul de la care ai cumpărat produsul și devii deţinătorul unei ștampile digitale, un cartonaş digital. Acesta poate rezulta în urma unei campanii iniţiate de un comerciant HORECA, poate fi un premiu personalizat oferit ca recompensă sau, pur şi simplu, o dovadă a fidelizării cumpărătorului.
Aplicația afișează un fel de portmoneu digital cu toate cartonașele active, alături de numărul de ștampile cumulate şi cu sumele economisite prin utilizarea, într-o anumită perioadă. 1moca ştie şi îţi arată exact care sunt restaurantele sau localurile ce ți-au oferit cele mai multe beneficii şi ce produse ai preferat de la fiecare.
„În viitor vrem să oferim și alte tipuri de beneficii, în special la comerciaţii pentru care ești client fidel. În viziunea noastră, aplicația va reprezenta un catalizator pentru relația dintre business-urile din HORECA și clienții lor. Și cum poți realiza asta mai ușor decât cu ajutorul tehnologiei?” (Radu Vingan, cofondator și responsabil de managementul produsului)
DE CE SĂ DESCARCI APLICAȚIA
„Am auzit deseori situații în care clienții și-au rătăcit sau pierdut cartonașele de fidelizare, după care au fost nevoiți să o ia de la zero. Mai mult, astăzi există acest trend „walletless” şi fiecare motiv în plus de a nu purta portofelul cu noi e cel puțin liniștitor. Și, în final, cine nu ar vrea să vadă în orice moment cât a economisit, pe ce și unde?” (Radu Vingan)
DE CE SĂ DEVII MEMBRU ÎN 1MOCA? (PENTRU ANTREPRENORI)
„În primul rând este vorba despre date. Cu ajutorul aplicației acumulezi multe informaţii despre utilizarea reducerilor oferite, de către clienții tăi. Spre exemplu, știi câți clienți au fost fidelizați, într-un anumit termen, într-o campanie anume. Pe viitor vom investi și mai mult în direcția aceasta. Vom afișa diferite grafice utile pentru locațiile partenere din HORECA, iar apoi, tot pe baza datelor, vrem să oferim clienţilor noştri recomandări de eficientizare a campaniilor de fidelizare.” (Radu Vingan)
PLANUL PENTRU 2022
„În termen de 2 luni, am contractat 10 parteneriate beta, unele dintre restaurantele, cafenelele sau gelateriile care sunt pe platformă, având chiar mai multe locații, în Cluj-Napoca. Până la finalul lui 2022 ne vom intensifica eforturile în direcția de marketing și vânzări şi sperăm la 50 de afaceri partenere și 5000 de utilizatori.” (Radu Vingan)