Poveşti de bineMoldovan Carmangerie, povestea de trei generații

Moldovan Carmangerie, povestea de trei generații

Știți că ne plac mult poveștile, mai ales poveștile adevărate. Poveștile despre oameni adevărați, despre viețile lor și despre realizările lor.

Azi însă nu este doar povestea unui om ci povestea unei întregi familii care, deja, se întinde pe trei generații. Este povestea familiei Modovan, o familie clujeană ajunsă azi un adevărat brand al Clujului.

Începută în 1994, afacerea cu produse de carmangerie s-a născut din priceperea și ambiția domnului Ștefan Moldovan alături de Cosmin Moldovan, fiul acestuia. După 20 de ani de muncă susținută, provocări, dezvoltare, investiții,  rebranding, ia naștere actualul nume Moldovan Carmangerie. Astăzi, compania este condusă de Cosmin Moldovan, fiul fondatorului și are în portofoliu peste 30 de magazine de desfacere extinse în tot județul Cluj, două fabrici de procesare a cărnii ( La Sânnicoara și Dezmir), o fabrică de lapte și brânzeturi, o fermă de vaci și câteva sute de hectare de teren pe care se produce hrana necesară animalelor din ferma proprie.

Dar, să începem cu începutul….

Trei generatii

Născut în 1949, Ștefan Moldovan începe să lucreze încă înainte de a împlini 16 ani „….pe atunci nu conta că ai 16 ani sau 18 ani sau cât îi avea. Important era să vrei să lucrezi…Prima mea zi de lucru a fost în 12 iulie 1965 și în 29 împlineam 16 ani…”

În 1994, alături de fiul sau Cosmin, pune bazele unui mic atelier de carmangerie, chiar în propria casă. Îl denumesc Cosm Fan și pornesc împreună cu avânt într-o nouă aventură, cea a business-ului autohton care se ocupă doar de carne proaspată și preparate din carne. Afacerea ia amploare, și îi cuprinde și pe ceilalți membri ai familiei în vârtejul economiei „de piață”. Li se alătură Amelia, soția lui Cosmin, care preia organizarea și gestionarea magazinelor de desfacere.

Vizionari și cu încredere în business-ul lor, în 2003 investesc într-o fermă de vaci iar în 2019 ia ființă Atelierul de lapte, o noua fabrică proprie, de această dată însă, o fabrică de lapte și brânzeturi.

Investind în mod susținut în spațiile de producție, diversificând constant produsele și extinzând rețeaua proprie de magazine de desfacere, curajul accesării de fonduri și de credite pentru dezvoltare se vede răsplătit atât de aprecierea publicului consumator cât și de atașamentul celor peste 300 de angajați.

Calitatea produselor, diversitatea acestora, lansarea constantă de produse noi care însă păstrează la bază rețetele tradiționale, magazinele de desfacere modernizate cu zone de bistro, magazinul on line care face livrări programate, prezența pe platforma Takeaway și recent lansatele Mintenașuri și Guștose ( apărute că soluții imediate pentru cei care fie nu știu să gătească, fie nu au timp), sunt ingredientele unei afaceri prospere în care se investește timp, pricepere, dragoste și entuziasm.

Și…povestea merge mai departe…Pentru că businessului de familie i s-a alăturat Ionuț și Alexandra ( nepoții bunicului Ștefan și copiii lui Cosmin și ai Ameliei). Trei generații cu aceleași idealuri: afacerea autohtonă, tradițională, de familie.

Va urma…

Mai Multe

More article