“Chiar simt că pot să fac absolut orice! Și nimic nu mă mai poate opri!” – Melania și AIESEC: O Experiență Transformatoare în Proiectul „Global Classroom”
AIESEC oferă tinerilor din întreaga lume oportunități de călătorii deosebite prin programele și proiectele sale internaționale, AIESEC permite participanților să exploreze diverse culturi, să dezvolte abilități de leadership și să aibe un impact pozitiv în timpul călătoriilor. promovând astfel creșterea personală ți conștientizarea globală.
Începutul în Lumea Voluntariatului: Descoperirea AIESEC
Melania, cunoscută și ca Mela, și-a dezvoltat interesul pentru voluntariat încă din perioada liceului unde a fost voluntara locală pentru o scurta perioada. Cunoștințele sale despre AIESEC, o organizație internațională de tineri lideri și schimb intercultural, au reprezentat punctul de plecare al acestei călătorii.
„Global Classroom”: O Șansă Care a Schimbat Viața Melaniei
Proiectul „Global Classroom”, la care avea să participe își propune să contribuie la Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 4: Educație de Calitate prin furnizarea și deschiderea unui spațiu pentru educație de calitate pentru oameni de toate vârstele, asigurând oportunități educaționale de la alfabetizare inițială la alte domenii precum matematică, știință și limbi străine.
Decizia Melaniei de a aplica pentru proiectul „Global Classroom” în cadrul AIESEC a fost un moment de cotitură în viața ei, aducându-i o nouă perspectivă și încredere în sine. Melania a experimentat un val de determinare și încredere în sine odată ce a primit vestea că a fost acceptată în proiect. Chiar dacă era conștientă de provocările care o așteptau, Melania era hotărâtă să facă ceva nou și să găsească un alt sens în ceea ce făcea.
Plecarea către destinația proiectului a adus cu ea un amestec de emoții: încântare, dar și stres. Cu toate acestea, ea și-a luat avionul cu încredere și determinare, pregătită pentru experiența ei unică în altă țară.
O Gazdă Călduroasă și Experiențe Educaționale
Mentorul ei, din partea AIESEC, din Polonia s-a dovedit a fi o româncă, ceea ce a fost o coincidență plăcută. Acest lucru i-a oferit lui Melania o conexiune cu limba maternă și a ajutat-o să se simtă mai acasă într-un mediu străin. Comunicarea în limba română a fost un sprijin important pentru ea.
La sosirea în țara gazdă, Melania și colegii ei s-au întâlnit cu profesoara coordonatoare a proiectului, Martha. Această doamnă de 38 de ani a devenit o figură esențială pentru ei, organizând totul minuțios și asigurându-se că experiența lor este una de neuitat. Melania a dezvoltat o conexiune puternică cu Martha și au rămas în contact chiar și după încheierea proiectului.
Melania și colegii ei au inițiat activități cu copiii implicați în proiect, care cuprindeau o varietate de vârste, începând de la cei de 4 ani și ajungând până la cei de 10 ani, o vârstă la care credea, că aceștia nu știau engleză prea bine. La început, copiii au manifestat timiditate, dar prin implicarea și dedicarea voluntarilor, au dezvoltat rapid o legătură specială și s-au simțit ca acasă. Melania a fost profund impresionată de căldura și deschiderea acestor copii.
Pentru a-i ajuta să învețe limba engleză, Melania a trebuit să adapteze abordarea în funcție de vârsta și nivelul de cunoștințe al fiecărui copil. Cu creativitate și entuziasm, ea a introdus metode inovative, precum desenul și origami, pentru a implica copiii și a-i ajuta să asimileze limba engleză într-un mod distractiv și accesibil. Această abordare a permis copiilor să se bucure de procesul de învățare și să-și dezvolte abilitățile lingvistice într-un mod natural și eficient.
Dezvoltare Personală și Profesională
La sfârșitul proiectului, Melania a organizat o petrecere pentru copii, marcând astfel această experiență de neuitat pentru ei. Ea a învățat să gestioneze activitățile cu copiii, să fie mai directă. Un aspect crucial al acestei experiențe a fost învățarea puterii de a spune „nu” ceea ce i-a adus creșterea încrederii în sine și abilități esențiale pentru viitor. Întoarcerea acasă a adus cu ea o nouă perspectivă asupra vieții și o determinare puternică de a continua să se dezvolte și să exploreze noi oportunități. După spusele Melaniei: ,,Cred că dacă poți sa spui “nu” unui copil de 4 ani care e atât de mic și are niște ochi gingași, atunci poți sa spui nu și altor lucruri în viața. Simt că acum pot să-mi iau singură deciziile. ‘’
Experiența sa în acest proiect a dezvoltat-o pe plan personal și profesional. Ea și-a dezvoltat abilitățile de organizare și leadership, învățând să ia decizii și să se adapteze la situații noi. În plus, experiența sa a crescut încrederea în sine și a deschis noi perspective în viața ei. Aceasta recomandă cu căldură implicarea în astfel de proiecte, subliniind importanța deschiderii către noi culturi și provocări. Ea crede că aceste experiențe pot schimba modul în care privim lumea și pot dezvolta abilități esențiale pentru viață. Melania ne spune că probabil cel mai important lucru din această experiență este ,,că am reușit sa petrec timpul cu mine, să nu mă simt singură, sa mă uit diferit la gândurile mele, și să am așa o libertate să pot sa fac ce vreau.’’
În final, Melania subliniază importanța sprijinului oferit de AIESEC în timpul proiectului, asigurându-se că voluntarii se simt susținuți și în siguranță într-o țară străină experiența Melaniei în proiectul „Global Classroom” a fost una memorabilă și transformatoare, a contribuit semnificativ la dezvoltarea sa personală și profesională.
Un ultim gând cu care ne-a lăsat Mela: “Chiar simt că pot să fac absolut orice! Și nimic nu mă mai poate opri!”
Articol oferit de AISEC
Organizația AIESEC a fost înfiinţată în 1990 în România, dar la nivel global AIESEC există din 1948, și este cea mai mare organizație internațională condusă de tineri din întreaga lume. Prin AIESEC urmărim dezvoltarea leadership-ului în tineri, facilitând programe de voluntariat și internship în întreaga lume, și de asemenea avem proiecte locale prin care încercăm să aducem o schimbare pozitivă în comunitate și în câmpul de muncă pentru tinerii și stakeholderii din Cluj-Napoca.