Cornel Marian Hoza este un tânăr care a purtat și cheia la gât, dar a și învățat despre branding, web design și altele de-ale noii generații. Una din marile lui pasiuni este să facă bine pentru oameni cu ajutorul oamenilor. Și se pricepe. La început a fost frustrarea și doar apoi, pasiunea i-a luat locul.
A fost o serie de evenimente care s-au derulat până am ajuns în acest punct: o experiență personală mai puțin plăcută, combinată cu o frustrare întinsă pe durata unor ani de zile. Nu sunt singurul care a simțit asta, sunt sigur. Erau foarte multe lucruri în jur care nu mergeau așa cum ne-ar fi plăcut multora și, în același timp, nimeni nu făcea nimic. (Cornel Marian Hoza)
Adevărul este că și mie mi-a căzut bine să văd cum o mână hotărâtă de clujeni tineri poate face minuni și că, la fel ca în basme, m-am bucurat că binele poate învinge și în realitate.
În jurul ideii de a face bine și de a fi „altfel” s-a creat o mică societate formată, în primul rând, din oameni faini și apoi …din bărboși.
Hehe, nu stiu dacă este ca în basme! Ştiu însă, că, de multe ori, viaţa bate şi filmul şi basmele. Faptul că am ajuns astăzi unde suntem, cu multe proiecte mari, reuşite este datorat tuturor omuleţilor din organizaţie, care îşi oferă timpul lor liber, creativitatea şi energia, pentru ca proiectele noastre să meargă mai departe. (Cornel Marian Hoza)
Şi pentru că ne place să aflăm aproape totul de la cei despre care scriem, aşa am aflat şi că în organizaţia Beard Brothers nu doar bărboşii sunt membri. Grupul oamenilor de bine nu mai are, de multă vreme, legătură cu barba, ci cu dorinţa de a face ceva.
În acest moment Beard Brothers are adunaţi 654 de membri, atât bărboşi cât şi nebărboşi, dar şi fete, denumite surioarele. Pentru corecta gestionare a ideilor, întregul grup al oamenilor de bine se adaptează din mers, indiferent de diversitatea acţiunilor, sau elementele de noutate care intervin.
Acţiuni Beard Brothers 2019
Walking Month a fost un real succes! Şi-a atins obiectivul şi anume strângerea a 88.000 de euro pentru achiziţia unei ambulanţe sociale. Această maşina va fi gestionată de Beard Brothers împreună cu Asociaţia Hans Spalinger şi va merge în zonele rurale şi va oferi, gratuit, consultanţă medicală, juridică şi socială pentru omuleţii de acolo. (Cornel Marian Hoza)
Ambulanţa socială va fi pusă, curând, în funcţiune.
Bărboșii au fost cei care au reușit să mobilizeze clujenii pentru cumpărarea a două ambulanţe pentru SMURD. Ei au fost promotorii acestei campanii, care a reusit să strângă 165 de mii de euro. Lucrul cel mai impresionant este că pe durata campaniei s-a mobilizat întreaga comunitate clujeană, de la elevi şi organizaţii de studenţi până la instituţii ale statului şi mari companii cu sedii nu doar în Cluj-Napoca.
Împreună cu Studium Green, pioneri ai construcţiilor verzi, Beard Brothers a demarat deja campania 10K Brazii care are ca scop plantarea a 10.000 de arbori, pe raza municipiului Cluj-Napoca.
Beard Brothers funcţionează în regim de voluntariat. Niciunul dintre cei care se implică activ în proiecte nu este platit, cu excepţia şoferului de pe The Beard Mobile (un alt super proiect al Beard Brothers) care care are full time job.
Nu ştiu cât va creşte acest grup! Însă, ceea ce îmi doresc e să crească sănătos şi să aducă, la un loc, oameni care cred şi susţin aceleaşi valori. Pe partea de proiecte, scopul nostru este ca tot ceea ce facem să aibă un impact social cât mai mare şi, astfel, cu ajutorul timpului pe care noi îl dedicăm, să reuşim să schimbăm mentalităţi şi să ajutăm cât mai mulţi oameni.
- Cursuri de specializare în digitizare şi comunicarea prin joc şi storytelling, Erasmus+ - 2 sept. 2024
- Baloane cu aer şi sunet de tobe la apus, pe uliţe, la Jazz in the Park - 2 sept. 2024
- Cu „picimea” la Untold - 10 aug. 2024