Other web storiesCe este și ce face un Concierge Personal

Ce este și ce face un Concierge Personal

Un Concierge Personal este o persoană care activează ca asistent personal, având diverse atribuțiuni. Este, de regulă, angajatul unei companii sau un întreprinzător individual cu statut de colaborator, putând fi și reprezentantul unei persoane fizice. Termenul de concierge are origini cu secole în urmă, în perioada medievală, iar conform unor surse cuvântul provine din limba latină – conserves – denumind un prieten sclav. 

Tot mai multe persoane se familiarizează cu termenul de concierge, însă puțini sunt cei care cunosc originile serviciilor de concierge. Termenul „concierge” provine de la expresia de origine franceză „Comte Des Cierges”, care făcea referire la ocupația slujitorului din Evul Mediu. Acesta avea grijă de nobilii invitați la castelul stăpânului său și trebuia să se asigure, în permanență, că oaspeților nu le lipsește absolut nimic. Numele de „concierge” i-a fost atribuit mai apoi celui care avea în grija sa cheile clădirilor publice, în special a hotelurilor. În Paris există o închisoare celebră numită La Conciergerie, în memoria gardianului care avea cheile de la toate celulele deținutilor.

„Hotelurile din lumea întreagă au fost primele care au adoptat ideea de concierge și au oferit servicii de concierge clienților săi. În prezent companiile de concierge indepedente au introdus acest termen vechi în lumea modernă, serviciile pe care le propun fiind accesibile oricui.” detaliază Consiergo.ro, site-ul singurei companii majore  din România specializată pe acest gen de servicii.

În Enciclopedia Internațională a Managementului Ospitalității („International Encyclopedia of Hospitality Management”, ediția a doua, Butterworth-Heinemann, 2010, disponibilă online), Prof. Abraham Pizam de la Universitatea Centrală din Florida SUA, menționează că primele poziții oficiale de concierge au fost înființate în Elveția la începutul sec. XX în marile hoteluri de lux, serviciile de concierge puse la dispoziția clienților constând în: manipularea corespondenței personale, a bagajelor, facilitarea diverselor servicii adiacente (gen spălătorie, taxi, achiziționarea biletelor de călătorie etc.), oferirea de informații privind zona, posibilitățile de petrecere a timpului liber, evenimentele în curs, rezervări la restaurante sau spectacole, organizarea de excursii ș.a.

Industria de concierge datează de 10-15 ani și a înregistrat, în toți acești ani, o evoluție spectaculoasă, mai ales din punct de vedere financiar. Serviciile de concierge, la nivel mondial, în anul 2009, înregistrau peste un miliard de euro. Dacă până nu demult, numărul companiilor de concierge era redus, în prezent există numeroase astfel de firme, gata să răspundă și celor mai exigente și mai neobișnuite solicitări.

Iată exemple de servicii concierge: rezervarea de bilete la concerte și evenimente, servicii de transport, recomandări și rezervări la restaurante, servicii de curățenie, servicii de curierat, îngrijirea animalelor de companie, rezervarea de vacanțe/recomandări cu privire la vacanțe, organizarea de reuniuni și evenimente.

Serviciile de mai sus sunt doar câteva din lista largă a unei companii de concierge. La nivel mondial serviciile de concierge sunt mult mai numeroase și se diversifică odată cu solicitările clienților. Personalizarea ofertelor de servicii în funcție de nevoile clientului este avantajul pe care îl dețin companiile de concierge din întreaga lume. Orice solicitare a clientului se transformă în serviciu, conducând la lărgirea sferei de activități a unui concierge. (Sursa: Consiergo).

Termenul de concierge personal se poate traduce prin asistent personal. Un concierge personal modern este un Lifestyle Manager, o persoană cu o prezență agreabilă, cu solide cunoștințe de cultură generală și locală, fire comunicativă, discretă, amabilă, având o rețea de colaboratori din diverse domenii. El/ea acționează ca o secretară – organizând diverse activități ale clientului său, ca un intermediar – reprezentându-și clientul în anumite situații, având totodată și rolul de a fi cel mai bun prieten al acestuia, delegându-i-se astfel, pe lângă diferite sarcini, și încrederea – element esențial în această relație profesională.

La nivel mondial cele mai importante grupuri care reunesc profesioniști din industria ospitalității specializați pe concierge sunt: The International Concierge & Lifestyle Management Network (fostă ICLMA) și Les Clefs D’Or

Simbolul asociat termenului de concierge este cheia. Cheia era în trecut emblema zeului roman Ianus, zeu al porților, al începuturilor și al tranzițiilor. Zeul Janus din mitologia romană era considerat și călăuză a sufletelor, păzitor al tuturor porților și stăpân al tuturor drumurilor, fiind reprezentat cu două fețe, una privind spre Pământ și cealaltă privind spre Cer. De aici decurge puterea deținută de gardienii fostelor închisori de a deține cheile tuturor celulelor, respectiv de a controla drumul spre libertate sau spre prizonierat al deținuților.

Simbolismul cheii este legat de dublul rol al cheii, acela de a deschide și acela de a închide, cheia având și rolul de inițiere, reprezentând misterul care poate fi pătruns.

În plan ezoteric a avea cheia înseamnă să fii deja inițiat. Ea indică nu numai intrarea într-un loc oarecare, un oraș sau o casă, dar și accesul la o stare, la un lăcaș spiritual, la o treaptă de inițiere. Cheia este simbolul misterului care trebuie pătruns, al enigmei care se cere rezolvată, al acțiunii dificile care urmează să fie întreprinsă.

În Japonia cheia este un simbol al prosperității.

Monica Oprișe AMO.Concierge

 

Mai Multe

More article