În urmă cu aproximativ cinci luni de zile am gasit, întâmplător, pe Facebook, o postare despre o aşa-zisă „farmacie de detergent”. Normal că am fost curioasă şi am cercetat puţin subiectul şi brandul. Chair am comandat şi am spălat cu două din variantele firmei şi am fost mulţumită. Însă, în căutările mele cu privire la acest brand, cel mai mult mi-a plăcut povestea din spatele lui. Aşa că am trimis întrebările potrivite, sper eu şi am aflat răspunsurile toate de la cofondatorul Farmacia de detergent , Ilie Pană.
Farmacia de detergent este o afacere de familie bazată pe experienţă acumulată în domeniu. Ne puteţi spune povestea de la început?
Această poveste de antreprenoriat pur românesc începe cu un cuplu de tineri întorși în țară după o lungă ședere în Italia, unde au ajuns în căutarea unei vieți mai bune. Cu o dorință arzătoare de a construi ceva, în țara lor, în România, cu banii agonisiți și cunoștințele dobândite în ani și ani de muncă în afara țării, Ramona și Laurențiu Ungureanu pornesc o fabrică de detergent în orașul natal, Băilești. Însă, de aici începe greul.
Este nevoie de câțiva ani de zile de muncă și încercări pentru a găsi rețeta ideală. Odată găsită această rețetă , deși produsul este extraordinar, magazinele nu le oferă posibilitatea unui câștig corect și acest lucru îi descurajează.
Ramona vede povestea mea, un alt întreprinzător de pe meleguri româneşti, Ilie Pană şi după ce am împărtășit idei prin care să punem pe roate afacerea cu detergentul, am stabilit un plan conform căruia acesta să fie livrat din fabrică direct către români. Şi astfel, cumulul de idei sănătoase şi experienţele de business au dat naştere brandului Farmacia de detergent.
Pentru început reţeta a fost îmbunătăţită, au fost create culorile şi apoi parfumurile, iar acum servim clienţii, onorăm comenzile zilnice şi ne bucurăm deopotrivă de critici şi laude.
De unde a venit îndrăzneala de a porni o afacere în România?
Suntem oameni care visăm, înainte de toate. Totul a pornit cu dorinţa de a produce în România la un nivel de calitate care să concureze cu cele mai recunoscute branduri la nivel mondial. Visul şi dorinţa s-au împlinit. Farmacia de Detergent este o marca de detergent care, deşi este oarecum la acelaşi nivel de preţ cu mărcile de detergent recunoscute, a reuşit, spunem noi, să înlocuiască aceste branduri, în peste 150.000 de gospodării din România. Investiţia a fost una mixtă, o sumă mică din fonduri europene, fonduri proprii, experienţă de business şi foarte, foarte multă muncă. Românii sunt clienţii noştri şi sunt tot mai fideli. Îi iubim sincer mai ales pentru că fără ei, nu am fi reuşit nimic din tot ceea ce am devenit.
Cum aţi început să construiţi încrederea consumatorilor şi cum aţi reacţionat la reacţiile negative, dacă ele au existat?
Începutul a fost un salt în necunoscut. Aveam un produs, i-am facut o marketare frumoasă, iar apoi am făcut un filmuleţ din fabrică, în care am aratat oamenilor cum se produce acest detergent al nostru. Imediat, în prima zi, literalmente, foarte mulţi oameni şi-au aratat încrederea şi interesul. Am avut 100 de comenzi de la prima postare a materialului video aşa că se justifica lansarea magazinului online. Acest lucru s-a întâmplat cu o simplă postare, fără promovare, fără nimic! Oamenii abia aşteptau să vada acest produs, să îl testeze acasă. Am avut mari emoţii pentru că, deşi noi aveam mare încredere în produs, nu ştiam cum vor reacţiona oamenii.
Reacţia, în ansamblu a fost MINUNATA! Unii oameni au spus că nu mai folosesc balsam pentru că detergentul le lasa rufele moi şi frumos mirositoare. Alţii ne-au scris că de când au folosit detergentul acesta, copiii lor nu au mai facut diverse alergii sau dermatită atopică. Au fost persoane care au spus că iubesc mirosul detergentului, iar altii i-au apreciat densitatea.
Cum se diferenţiază detergentul vostru de altele existente pe piaţa din România şi nu numai, ştiind că sunt mulţi detergenţi bio, eco etc.
Detergentul nostru de la Farmacia de Detergent este proiectat ca unul perfect pentru toată familia. Ne-am uitat cu mare atenţie la nevoile unei familii şi am realizat că nu este necesar un detergent foarte agresiv, ci unul echilibrat care să spele hainele ce nu sunt foarte pătate, protejînd, în acelaşi timp, ţesăturile, pielea, maşina de spălat şi mediul înconjurator. Pe lângă baza detergentului care este realizată de unul dintre cei doi asociaţi, după 3 ani de încercări şi care constituie practic secretul spălării, reţeta este îmbogăţită cu sapunuri din nucă de cocos pentru a face hainele mai moi, cu bicarbonat de sodiu care igienizează fără să fie nevoie de clorul otravitor şi cu parfumuri de calitate.
Cunoaştem faptul că, în multe cazuri (firme) există detergenţi care dăunează nu doar ţesăturilor, ci şi culorilor. Este detergentul dumneavoastră potrivit şi pentru rufele albe şi pentru cele negre, în timp?
Asa cum spuneam, Farmacia de Detergent a fost proiectat în special pentru nevoile familiei. Spre deosebire de un hotel unde este nevoie de detergenţi agresivi care să cureţe şi să igienizeze intens lenjeriile care tocmai din acest motiv sunt şi albe, într-o familie este nevoie de un detergent echilibrat. Un detergent agresiv scoate pete uşor, dar în aceeaşi măsură deteriorează ţesăturile, este riscant pentru piele, pentru maşina de spălat şi chiar şi pentru mediul înconjurator. Detergentul nostru are o formulă eficientă, dar şi blândă, în acelaşi timp. Cu alte cuvinte, detergentul scoate cele mai uzuale pete, dar fără să fie agresiv pentru hainele pe care oricum cheltuim bani şi vrem să le păstrăm în condiţii bune, cât mai mult timp, fără să afecteze organismul şi nu numai. Bicarbonatul de sodiu este unul dintre ingredientele noastre speciale.
Care este planul pentru următoarea perioadă, în afară de crearea unui pahar de măsură atât de dorit şi aşteptat de clienţi?
FERICIREEEE! Am introdus paharul de măsurat, într-un super kit de care deja au apucat să se bucure câteva mii de romani! Este vorba de Kitul Farmacistului, iar acesta este încununarea experienţei Farmacia de Detergent. Oamenii care cumpară acest kit primesc 2 flacoane de câte 2L de tip Erlenmeyer, conice, precum folosesc adevăraţii farmacişti în laboratoarele lor de creaţie. La acestea se adaugă un pahar de măsurare profesional de tip Berzelius, la fel ca în laboratoare şi totul vine ambalat într-o cutie plăcută la vedere. Aceste flacoane şi paharul se păstrează şi când se golesc se poate comanda cutiuţa cu 10 litri de detergent, cu cele 2 bidoane a câte 5 L. Astfel munca de umplere şi folosire este mai uşoară. Flacoanele de 2 L se umplu din bidoane şi mai apoi se golesc, de la o spălare la alta, în maşina de spălat.
Şi, ca cireasa să fie pusă pe tort, atunci când comanzi din nou şi din nou de la Farmacia de detergent, noi iti luam bidoanele vechi şi goale înapoi. Deci, ZERO WASTE. Nouă ne place să credem că suntem cel mai modern brand de deteregent de pe piaţa românească.
Ne dorim să ajungem în cât mai multe case, dacă se poate, ale tuturor. Pentru acest lucru, vom extinde canalele de vânzare şi vom intra şi în magazine. Nu vrem să ne oprim la România, ci vrem să „cucerim” şi alte ţări, cu detergentul nostru. De asemenea, vrem să introducem cea mai rapidă metodă de comandă online din lume şi … produse noi.