Poveşti din ClujPoveşti pentru cei mari“Şcoală pentru viaţă” – şansa unui ȋnvăţat modern

“Şcoală pentru viaţă” – şansa unui ȋnvăţat modern

“Beneficiile teatrului sunt multiple. Mintea, corpul şi sufletul pot fi stimulate printr-o multitudine de aplicaţii. Aşa cum ştiţi cu toţii, ȋnvăţarea este cu mult mai mult decât transmiterea de cunoştinţe teoretice”.

(Sus cortina… pentru viaţă, Sylvia Rotter, Brigitte Sindelar)

Ce beneficiu ar avea introducerea teatrului ȋn şcoală?

Aici putem privi totul din două puncte de vedere. Putem vorbi de introducerea unei materii opţionale sau putem vorbi de folosirea anumitor exerciţii specifice ca parte integrantă a predării.

teatrul-vienez-scolarii-neastamparati-2900

Teatrul este o artă ce are un impact major atât pe scenă, dar mai ales ȋn afara ei. Vorbirea, mişcarea, regia, improvizaţia – module de arta actorului – pot fi modelate ȋn aşa fel ȋncât ȋnvăţatul să fie mai interactiv şi interesant.

Iniţiativa educaţională “Şcoală pentru viaţă”, unul dintre proiectele Teatrului Vienez de Copii, vine ca urmare a experienţei acumulate ȋn decursul anilor de activitate ai doamnei Sylvia Rotter, fondatoarea Das Wiener Kindertheater.

Totul a ȋnceput ȋn urma unui studiu ştiinţific desfăşurat ȋn anul 2008, bazat pe un proiect de cercetare ȋn două şcoli primare din Viena, la care au participat 126 de elevi. Proiectul a durat trei luni şi a presupus câte patru ore de teatru pe săptămână.

Concluziile finale au demonstrat dezvoltarea unor aptitudini ca “ȋmbunătăţirea percepţiei corporale, creşterea capacităţii de memorare verbală, nivelul ridicat al atenţiei ȋn general şi diminuarea distragerii atenţiei, creşterea preciziei percepţiilor auditive şi vizuale” şi multe altele.

teatru

Cei de la Teatrul Vienez de Copii ȋşi doresc să implementeze “Metoda Rotter” şi ȋn şcolile din România. Prin munca lor, ei pot oferi “atât baza unui curriculum, cât şi o pregătire pentru viitorii traineri ai copiilor din România„.

rsz_teatrul_in_educatie_cluj_2015_jpgȊn ultimii ani, aceştia au organizat o serie de conferinţe adresate atât profesorilor, cât şi copiilor şi părinţilor. Structura de bază era alcătuită dintr-o “cuvântare” de trei ore, ȋn care se demonstra importanţa teatrului ȋn educaţia unui copil, atât din punct de vedere psihologic, cât şi neurologic, urmând ca mai apoi 60 de profesori să participe la un training format din patru workshop-uri de improvizaţie, regie, vorbire şi mişcare.

Până ȋn momentul de faţă, cinci astfel de conferinţe au avut loc ȋn Bucureşti, Sibiu, Cluj, Timişoara şi Braşov. Sute de profesori au participat la training-ul propus şi au decis să transpună cele ȋnvăţate ȋn cadrul orelor de şcoală, fie că vorbim despre profilul uman sau cel real.

Ȋn urma conferinţelor, interesul pentru dezvoltarea de proiecte care vin să susţină profesorii ȋn munca lor a crescut, cei mai câştigaţi fiind copii.

Sistemul educaţional românesc are nevoie de o gură de aer proaspăt, iar Teatrul Vienez de Copii poate fi unul dintre catalizatori.

teatrul_vienez_copii

Mai Multe

More article